dinsdag 3 februari 2015

Lijden op platgetreden paden

Gebroken hart :
Een gebroken hart is een open hart
(maar dan waait ook alles er doorheen)

Teleurstelling :
Alles gaat voorbij, een ervaring rijker en alle wonden helen
(Niets blijft en daarbij hier en nu doet het wel pijn)

Hopeloos, machteloos :
Er komt wel weer iets, maar wanneer dan???
En is dat wel datgene wat ik wil?
(ik wacht al zo lang, kom toch snel alsjeblieft!)

Wanhoop, nutteloosheid, doelloosheid :
Leef in het hier en nu, vertrouw....
(Beetje zekerheid en uitzicht is toch wel fijn....)

Ik wil zo graag iets om voor te leven :
Wees blij met wat je wel hebt, wees tevreden
(Ik zie het niet, misschien wil ik gewoon iets anders, iets GROOTS, iets van BETEKENIS, dat ik iets beteken)

Ik hoop zo op een lichtpuntje :
wees je eigen licht
(25 wat? En ook nog eens geen spaarmelamp...)

©Judith Nachtschade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten